Casestudy for The Swedish Number

Sådan blev succesen "The Swedish Number" mulig med Intelecoms cloud-baserede løsning
the-swedish-number-logo-white
the-swedish-number-logo-white
Sådan blev succesen "The Swedish Number" mulig med Intelecoms cloud-baserede løsning

Behovet

Den svenske turistforening (STF) og reklamebureauet Ingo Stockholm var på jagt efter en leverandør, som kunne gøre visionen om at give Sverige et nummer, som hele verden kunne ringe til, mulig. Tanken var, at en hvilken som helst person i verden, kunne tale om Sverige med en helt almindelig svensk borger. Formålet med kampagnen var at fejre 250 år med svensk pressefrihed og i forbindelse med dette lancere mobilapp’en “The Swedish Number”. For at føre denne vision ud i livet havde de brug for en fleksibel og stabil leverandør.

“Vi er utroligt glade for og stolte over den opmærksomhed denne kampagne fik på verdensplan. Kampagnen blev styrket af Intelecoms løsning. Samarbejdet passede perfekt til os, da Intelecoms løsning er utroligt fleksibel.”
Projektleder, Ingo Stockholm

Løsningen

Bag den cloud-baserede kontaktcenterløsning står Intelecom, en af Europas førende leverandører af kontaktcenterløsninger. Det er Intelecoms teknologi som gjorde det muligt, at sætte kald i , fordele  samtalerne, holde statistik osv. Via mobilapp’en, som bygger på Intelecoms API’er, gør det svenske folks sig tilgængelige for samtaler i det cloud-baserede kontaktcenter. Det betyder, at hvem som helst i Sverige med en smartphone og et svensk nummer kan registrere sig som “Svensk ambassadør”.

Ingo Stockholm udtaler dette om samarbejdet:
“Intelecom har været en super samarbejdspartner. Vi var på jagt efter en løsning på agentproblematikken, fordi vi ønskede at give alle svenske borgere muligheden for at være ambassadør for Sverige. Med Intelecoms løsning fik vi dette til at fungere for alle. Det var netop derfor vi valgte Intelecom. Desuden følte vi at deres løsning så godt ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. Det at løsningen er cloud-baseret var også afgørende for at kunne gøre denne type kampagne mulig. Ydermere har deres support i projektet været vigtig, hurtig og fejlfri. Når tekniske problemer opstod reagerede Intelecom prompte. Dette er vigtigt! Da kampagnen var tidsbegrænset var man nød til hele tiden at være helt oppe på tåspidserne. At være med på denne rejse sammen med «The Swedish Number» har virkeligt været uforglemmelig og helt igennem magisk!”

Resultatet

Kampagnen «The Swedish Number» blev meget hurtigt en succes over hele verden og antallet af samtaler blev højere end forventet. I løbet af de 80 dage som «The Swedish Number» var aktivt kom der mere end 183.000 samtaler ind. Den svenske statsminister, Stephan Löven, var en af dem som tog opgaven som ambassadør for Sverige – og til og med præsident Barack Obama nævnte kampagnen i en af sine taler.

Se videoen om supersuccesen “The Swedish Number” her >

Dette siger Ingo Stockholm...

– Samarbejdet med Intelecom viser hvordan man får teknologi, innovation og kreativitet til at smelte sammen til én enhed. Kampagnen havde nok ikke fungeret lige smidigt og fejlfrit, hvis det ikke havde været for Intelecom og deres løsnings tilpasning til vore behov. Når man har behov for at kunne kommunikere med hele verden stiller man selvfølgelig høje krav til leverandøren som skal stå for den tekniske del. Intelecom har levet fuldt op til vore krav og de udvist kompetence, fantastisk ekspertise og entusiasme. Det føltes godt at kunne stole på deres stabile system til trods for den ekstremt høje trafik. Vi sætter stor pris på samarbejdet som passede perfekt til os. Det gav os også chancen for at få det fulde udbytte af mulighederne i kampagnen “The Swedish Number”.

Projektleder, Ingo Stockholm

The Swedish Number modtog mere end 183.000 samtaler
The Swedish Number modtog mere end 183.000 samtaler
Der kom samtaler ind fra mere end 186 forskellige lande
Der kom samtaler ind fra mere end
186 forskellige lande
Mere end 30.000 svenskere har fungeret som ambassadører for Sverige
Mere end 30.000 svenskere har fungeret som ambassadører for Sverige

Andre casestudies